تست و بازرسی آسانسور در محدود موتورخانه آسانسور .

قسمت اول : قسمتی از مهمترین موارد تست و بازرسی آسانسور در محدود موتورخانه آسانسور.

1.تست شاقول بودن موتور گیربکس .

2.تست کشش سیم بکسل های روی فلکه اصلی گیر بکس ( یکسان بودن فشار سیم بکسلها ).

3.تست سر خوردگی سیم بکسل های روی فلکه اصلی گیربکس .

4.تست و کنترل سیستم ترمز.

5.کنترل زاویه سیم بکسل و فلکه .

6.تست اصطکاک سیم بکسل.

7.نصب بودن گارد یا حفاظ سیک بکسلها .

8.علامت گذاری تراز توقف روی سیم بکسلها .

9.نصب شدن علامت گردش پولی موتور ( نشان جهت گردش چپ و راست ).

10.اجرای صحیح بتون ریزی سقف و وجود لبه 5 سانتی دور حفره های عبور سیم بکسل و کابلها.

11.نصب قلاب سقف و قرار داشتن پلاک تناژقلاب سقف.

12.نصب دستور العمل نجات اضطراری در موتورخانه ( راهنمای خارج کردن مسافران از کابین ).

13.نصب پلاک مخصوص روی درب موتورخانه که حاوی اطلاعات و شماره تلفن شرکت نصب کننده آسانسور.

14.وجود کلید درب طبقات جنب راهنمای نجات اضطراری.

15.مناسب بودن روشنائی موتورخانه .

16.عدم وجود وسایل اضافی در موتورخانه.

17.در صورت وجود دریچه اضطراری چاه آسانسور در موتورخانه ، تست میکرو سوءیج دریچه.

18.تست باز شو دریچه اضطراری در موتورخانه ، که بدون نیاز به کلید از موتورخانه باز شود .

19.تست مکش مناسب هواکش موتورخانه .

20.وجود حفاظ مناسب برای گاورنر .

اختلاف سطح کف موتورخانه با روی سقف چاه .

21.الصاق پلاک شماره آسانسور بر روی موتور گیربکس در موتورخانه  هایی که بیش از یک اسانسور دارد.

22.الصاق پلاک شماره تابلو کنترل فرمان .

23.الصاق پلاک شماره تابلو برق اصلی سه فاز هر اسانسور به صورتیکه تجهیزات موجود سریعا " قابل شناسائی باشند.

24.وجود دریچه در کف موتورخانه جهت حمل کالا در موتورخانه هایی که یک اسانسور بیشتر دارند.

25.نصب نرده دور دریچه کف.

26.تست پلمب گاورنر و کنترل حفاظ گاورنر .

27.وجود پلاک سازنده گاورنر و مشخصات فنی آن .

28.تست عملکرد پاراشوت در موتورخانه که معمولا" سیم بکسل را از روی فلکه اصلی گاورنر برداشته و در محل شیار تست قرار می دهند، و چون در این وضعیت سرعت حرکت گاورنر از حد متعارف بیشتر می شود ، گاورنر فعال شده و آسانسور پاراشود می کند .

29.تست کلیدهای حرارتی تابلو. 

30.تست کنترل فاز .

31.تست تایم تراول ( معمولا " نباید از 40 ثانیه بیشتر باشد ).

32.کنترل شماره گذاری سیمهای تابلو کلیه تست های مربوط به فرمانهای صادره ( تابلو) ، تست کلیه ترمینالها و سربندی های  و محکم بودن آنها ، تست چراغهای زیگنال تابلو برق  و کلید اصلی ، تست فیوزها ( مناسب بودن با جریان موتور ) ، تست ارت و انتقال آن به کابین .

33.تست و کنترل سیستم برق اضطراری کابین در تابلو باطری آن .


/ 3 نظر / 17 بازدید
فرشاد

استاد گرامی ، از اطلاعات مفید ارائه شده توسط جنابعالی بینهایت سپاسگزارم. با احترام ، سرایی [گل]

azimi

اطلاعات ذکر شده بسیار ارزنده و مفید می باشد . ممنون

عظیمی

سلام . با تشکر از مطالب خوبتان . ضمنا آقای مهندس اگر چک لیست کلی بازرسان استاندارد آسانسور را ارایه دهید ممنون می شویم . با تشکر .